TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Prix d´Amerique

Kategori: Allmänt

Jaha, då har världens tuffaste o mest pretigefyllda travlopp avgjorts!!
Sensationen var ju att Going Kronos skulle starta. Han som just varit sjuk...(??)
Allt började med 4 omstarter. Starten i Prix d´Amerique är helt annorlunda. Dom startar typ från stillastående, inga bestämda platser o värsta kriget innan...
Tillslut kom dom iväg. Svensken Opal viking tog täten, släpte till Going, som i sin tur släpte till nästa svensk - Super Light. Ludde räknade med att Jörgen skulle släppa så han gasade på ut i andra spår men Jörgen släpte ej. Så där sket sig deras chanser. Stackars Going fick sedan galopperande hästarna framför sig så det blev liten krocl där bak och där fastna förståss Going. Han har bara otur med sig. Ingen häst skadade sig eller föll om kull alla fall. Tur det! Super Light vet i tusan var han blev av i smeten.
Snart var det upplopp och jag såg att Opal viking såg fortfarande ut att ha krafter kvar. FÖrra årets vinnaren drog ifrån lite, men Opal Viking stred in i det sista och sputrade tillen säker andra plats!!!!!!! Offshore Dream - förra årets o detta årets vinnare - JÄTTEDUKTIG! Hoppas han kommer till Sverige.
Opal Viking - otroligt duktig. Amamtörtränad häst (som jag är) från en liten tränare. Så jädra skoj!!!! Vad var nu andra priset..?? 2,2 miljoner eller vad det var :-) Inte fy skam!!!
KUL! Den minst spelade svenska hästen.

Jaja..... nu till mig. Har idag ridit, cyklat, mockat o sprungit. Ska snart hoppa in i duschen så ja hinner se nästa trav vid 18:00!!!

Igår var ja  i Växjö. Ja handlade en massa nya kläder som ja ska ha med till Kanarieholmarna nästa vecka :-)
Hittade även en bikini på rea. Jättefin! Den fick ja dock ta samma storlek i som jag hadr förut. Såg lustigt ut annars!!!
MEN jag upptäckte att jag inte hade så många cellisar kvar !!! GÖTT! Men till råga på allt har jag nu klämt i mig en alladinask.................................... TIIIIINAAA!!! Aja, en vecka på mig att hålla ordning på benen :-)
Synd bara att min cellukräm snart e slut. Hinner nog inte få nån ny denna vecka. ELler så hinner jag de..???
Den e så dyyyr! Men uppenbarligen fungerar den. ÄVen fast ja använt den dåligt.

Nehe min själ... duscha var de ja.... Sen vofflor... Ja signe skulle bjuda på det. Jag tror jag hoppar. Tar en knäckemacka istället me lite skinka på!!! o paprika!

Just de. Ja ska nog dräktighetsundersöka Rosanna. Hon e så smal o hon ska ju snart föla!

Ha de bra.