TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Äntligen, äntligen!!!

Kategori: Allmänt

image6
Nu så är lilla Rosanna hemma!!!
50 kilo lättare, rentvättad(?) och med glansspray över hela sig så står nu hemma i sin box och ÄTER!!!
Det gjorde hon direkt när hon kom hem.
Antar att det varit praktikanter nere i Hgb idag då Rosanna var så fin. Dom hade även flätat hennes man och svans :-)

När vi kom fick gå in genom akutintaget för det var stängt in till receptionen. Men där satt folk sen så jag gick o betalde. Ja hon vill nog åka hem sa dom. Hon hade ju ätit så dåligt där. Först idag hade hon ätit lite bättre. Hon visste väl att hon skulle hem.
Fredrik gav henne morötter medans jag borstade av henne lite och granskade hur mager hon blitt. Hon ville ha mer morötter när dom var slut.
Vi tog ut henne till transporten. Tänkte att jag kunde sätta på skydden där ute för hon brukar vara så lugn. Fast hon var så pigg och ville bara gå iväg. Men jag fick alla fall på allt tillsltu och Rosanna gick rakt upp i släpet.
Stod lungt och still hela vägen hem.
Väl hemma hälsa hon på lilla Zeeke. Han blev glad att se henne och tvärtom. Hon naffsade efter honom när Fredrik tog in honom. De gör hon bara när vi är nära :-) Annars bestämmer han!
Imorgon är jag ledig så då ska vi ut på promenad. Jag ska även lämna hennes sadel på omstoppning.