TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

22/8 2009 - Fortfarande samma dag

Kategori: Allmänt

Fortfarande samma dag som när jag skrev innan, fast då var det natt.

Idag vaknade jag vid två. Fick hjälpa till med såmaskinen. Vi gjorde ett såprov. Han skulle så gräsfrön nere i Allamåla på den dåliga vallen. Det är en som har harvat upp den så det var bara att så ovanpå.
Sedan så tog han och lastade min speedcart på traktorn och så begav vi oss ner till Allamåla. Jag körde bil.
Jag körde bort till Elsie och hämtade en till balja som hästarna kunde dricka ur. Vi ska köra till Rumpeboda och hämta ett badkar sen som jag har där.
Jag körde Evve en sväng medans Tomas sådde. Jag skrittade om Godhult. Travade några steg. Märkte ingen hälta. Fantastiskt.
Fick räkning på vet.besöket med henne. Över 2000 kr. Och då var inte erlihican inräknad. Men den går 80% på försäkringen tack o lov.
Sen när Tomas sått klart åkte vi med min bil och körde till andra änden av Allamåla och hämtade Rosanna och Vera. Sedan promenixade vi till Gerd och släppte ihop dom med Evve. Blev ett jäkla rusande. Hoppas alla ben är i behåll.
Sen åkte vi hem och lagade mat. Blev inte världens godaste, men mätt blev jag ändå.


Nu jobbar jag.

Hej hopp.