TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Lite uppdatering

Kategori: Allmänt

Helgen som var tillbringade jag och omas i Jönköping och RiLa.
Hela helgen vigd åt hästar. Hästar i mängder. Stora som små. Ardenner, nordsvensk och russ.
Det var väldigt varmt.
På lördagen efter visningarna gick vi på ardennerföreningens årsmöte.
Efter det avnjöt vi en god middag inne i Jönköping på stans dyraste(??) resturang Dell Baffo. Fasen vad gott det var. Problemet var bara det att vi hade ätit oss mätte på sallade innan vi fick in vårad fläskfilie planka med gratinerade champinoner. 
Jag palla inte äta upp. Pinsamt. 
Någon gång får man lyxa till det.

På söndagen var det visningar igen, BIR, BIS samt bästa kallblod. Var två nsv som vann dom två sistnämnda.

Under helgen träffade jag min fd klass/skolkamrat Sara Rosqvist. Hon hade med sig min klasskamrat Camilla Olsson, men henne såg jag bara på håll.

Efter RiLa och Jönköping så körde vioch kollade på Vera och Måns pappa i Ryssby. Det var den hårigaste ardenner jag sett. Ok, dom flesta andra jag sett av hingstar så har dom varit flätade.
Han verka fin alla fall.

Nedan följer några bilder från helgen alla fall. Tog en massa bilder. Ska lägga ut dom på bilddagboken sen, men jag behöver ett program framför mig så jag kan kolla nummerna och skriva in vad det är för pollar!

Hej hopp!!!

Bästa stoet bland alla ardenner blev denna dam. Minns ej namnet i skrivande stund.


Tangent - Gick etta i sin hingstklass 3 åringar


Ever - etta i sin klass 4-8 åriga hingstar. Även bäst i rasen BIR


Acke - bästa äldre hingsten


Måste bara visa två bilder av Joyau Du Bois Des Neppes


En riktig biff!!!


Vinyl - ny hingst som gick etta på hingstpremieringen på Grevagården i våras


Vermot - Måns och Veras pappa