TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Travat för första gången

Kategori: Allmänt

Hej hej hallå alla bloggläsare.
Vad ska jag göra för utvik om mitt liv som alla kan få veta idag??

Jo, jag har för första gången travat på Maja. Vi tog hem henne och Måns igår och har dom nu vid huset.
Vi stoppade in Måns i boxen i stallet och Maja gjorde jag i ordning ute. Båda höll sig lugna.
Sen hoppade jag upp från marken för första gången och red ut på åkern.
Maja höll sig lugn utan bässing. Fölet gnägga nån gång då och då, men han stirrade inte alla fall. Tomas höll koll på honom.
Skrittade fram lite grann. Sen smackade jag på travkomandot och sen var vi igång.
Maja gillade inte det riktigt men gjorde inga dumhetet. Det syntes på öronen att det var jobbigt att ha någon på ryggen och trava.
Hon hade go trav.
Ett par gånger till på åkern, sen rider jag ut i skogen!!!
Nu vet vi att Måns håller sig lugn inne och behöver inte följa med heller!

Vande Vera vid vattenslangen idag. Stod på två ben en gång, men sen gick det bra att skölja av henne.
Hennes bakben var så kladdigt så jag var tvungen. Mutade henne med lite godis sen.
Så duktig häst.
Hon som var spekulant har inte hört av sig ännu.
Jag tycker mycket om denna polle!

Evves ben är nu svullet. Gav henne fenadynde idag. OK, han har ingen feber, men det är antiinflamatoriskt också. Man tager vad man haver! Får väl ta och uppdatera hennes blogg lite med..

Nu sitter jag på jobbet och funderar över vad jag ska hitta på.
Beställa gardiner tror jag.
Ska köpa nya till köket. Har hittat ett par fina på Jotex.

Haha vilka tjockisar! Hihi

Så här fin är hon igentligen.