TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Förändringar

Kategori: Allmänt

En hel del förändringar på jobb.
Frågade chefen om det var hemligt, men det vat inte nu längre så det är ingen fara om jag berättar här...

Det finns många enheter på mitt jobb. Jag jobbar på en sprillans ny. Jag trvis jättebra med boenden och med personalen.
Den boende jag jobbar mest med har jag varit hos i snart tre år och känner denna person väldigt bra.

Efter nyår blir det förändringar. Jag drabbas. Dom vet inte riktigt var dom ska göra av mig.
Först och främst ska det bara vara en natt där jag jobbar. Vi är två nu. Alltså ska dom dra väck tre natttjänster. Det var tre som jobbat där i 12 år så dom ska få behålla dom.
Det är en som ska vara tjänstledig fram till mars och då skulle jag nog få gå på den raden. Jag har fast jobb så då skulle dom ordna det.
Hon går på fler % än vad jag gör nu. Jag trivs på mina ynka 67% då jag bor på en bondgård och jobbar en del där med + ett stort hus att sköta. Det har hamnat på min post automatiskt. Men jag tycker det är skoj.

Nu är jag orolig för några saker:
1. Inte 100% säker på vad jag hamnar efter nyår.

2. Egotrippade jag är orolig över schemat. Att vara ledig HELT två helger och jobba en hel helg fungerar för min del så bra. Då jag inte har direkt någon att umgås med här hemma så brukar jag åka till min kompis nere i Malmö då och då. Då är man rätt trött på söndagen när man kommer hem och ibland är tåget försenat. Hon jobbar varannan helg och det är oftast svårt att hitta något gemensamt.

3. Jag är flexibel och kommer lätt in i nya saker. Men Ja, jag är orolig för att hamna på ett nytt ställe och jobba på. Som sagt, det brukar alltid gå bra, men visst känner man sig lite nervös. Man ska lära känna nya boende, personal och man ska hitta i själva boendet var saker och allt finns.

4. Kanske får börja jobba dagen. Finns det inget annt så självklart gör jag det. Det är skoj det också, men hur ska jag hinna med allt hemma? Har ju blivit lite bortskämd med att jobba natten med mycket ledighet. Man får helt enkelt prioritera om och lägga upp arbeter hemma på ett annat sätt.

5. RÄdd att dom inte hittar någon rad alls till mig så jag får bli timanställd igen. Kan inte reglerna hur dom fungerar......

Sen funderade jag på en annan sak. Kanske man hade fått en rad på grannboendet? Då kom jag på en annan sak som oroar mig. Det är ju det här med att gå ut mitt inatten. Särskillt om det är sommar och oväder på gång. Jag vill inte försumma nåt arbete ju. INte ens om det gäller tvätt.

Ne, nu ska jag gå ut och reda ladugården och sluta grubbla. Men det är klart man funderar.
Kanske kan få lite värmade tankar här om det är nån som läser.

Vet alla fall 4 som gör det. Mamma, Sara, Anna E och Tomas.



PS: Jag ska vara glad att jag har ett jobb överhuvudtaget!!!!!!