TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

7/9 2009

Kategori: Allmänt

Hej hej

Det har varit en jättebra helg förutom en sak. Återkommer till det.
Vi har haft mycket att göra.
I lördags så sådde Tomas åt en nästan i Ryd. Då körde jag och hälsade på mamma. Vi fikade och lite sånt. Hon städade även lite.
Sen åkte jag hem och då åt jag och Tomas.
Sen åkte vi till Skinnakärr och hämtade hans och S-J's införskaffade hetvattentvätt.
Sen for vi ner till Allamåla och flyttade hästarna till Elsi och Kjell igen. Gott om bete kvar.
Nu är det ju skitsamma med Evve eftersom jag inte hinner med premien (fan) så hon får gå på bete.
Efter vi flyttat på hästarna så körde jag till kvigorna och Tomas till Skinnakärr igen för instruktionsboken var ju inte med.
Fattades en kviga förståss. Jag ropade och ropade och det började bli skummt ute. Hon brukar alltid komma. Tomas kom efter ett tag. Jag vågade inte gå och leta. Efter ett litet tag dyker hon upp. Vet i fasen var hon hade vatt, men hon verkade ha varit borta ett tag eftersom dom andra råmade på henne.

Igår söndag var det full fart med hetvattentvättet ute i stallet. Han blev nästan färdig med allt. Jag hjälpte med till lite grann där ute.

Nu till det som var mindre bra. Jo, sovrummet är invaderat av getingar! Har hittat ingången nu. Slog ihjäl ca 50 st i lördags morse. Dom kommer fram när de blir ljust.
I söndags drog jag för rullgardinerna, men de hjälpte inte, dom kom ändå.
Jag gick och la mig i en annan säng sen eftersom jag skulle sova då jag skulle jobba nu inatt som ni märker. Nu ska jag in på antisimex sida och läsa lite.


Ha de gott