TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Glatt och sorligt

Kategori: Allmänt

SOm jag skrev i förra inlägget så fick ju Lisa lamm.
Hon fick ytterligare en till sen så hon fick också trillingar.
Hon ville bara ha det första lammet.
Det var mer än dubbelt så stort som dom andra.
Den sista var mycket svag och vi fick avliva det sen dagen efter.
Det mellersta levde i några dagar och vi gjorde allt vi kunde för att få i henne mat och ta hand om henne.
Men hon orkade inte hon heller :-(
Nu fick Lisa som hon ville och har bara ett lamm.
Lisa har visat en sämre sida nu så nu så gillar jag inte henne så mycket.

Den ena lilla parvlen, den minsta som föddes i första kullen, han är bara för rolig.
Han rymmer hela tiden. Kryper under grindarna.
Sen springer han och kollar var jag är. Sen blir han rädd och får panik och springer tillbaka (om han hittar).
Han är så otroligt söt och snäll.
ALla lammen är väldigt tama.

Ja och i fredags åkte Rosanna. Det var sorligt, men hon kommer få det bra.
Hörde av ägaren idag och nu har hon fått skor igen. Skönt för henne. Hon är ju så öm.

En annan polle som är öm är mitt lilla vilddjur som jag har kvar här hemma.
ELler ja, hon är jättesnäll och lugn och rida :-)
Men hon ömmar och jag åste sätta på henne skor snarast!!!

Idag gjorde vi det :-D
Vi tog våra första galoppsprång. Först en liten bit på grusvägen då jag kände att hon lätt skulle falla in i den. Det gjorde hon. Rätt flack galopp har hon. Tog ingen lång bit. Det var ju första gången och hon var öm + att hon inte ens är tre år än................

Sen på hemvägen tog på en till galopp på en gräsväg. Då kändes hon bättre i fötterna.

Jag tar det väldigt lugnt med henne och skrittar mesta dels. Jag är inte så lätt och hon är inte så gammal och förhoppningsvis inte fullvuxen ännu.

På torsdag fyller min morfar 90 år. Pigg som han är :-)

Nu ska jag åka köpa ägg, pålägg kort och frimärke.

Hej hopp


Här är lille Lennart på vift (Skulle heta Tupperware först men han klarade sig av sig själv utan flaska så Lennart tycker jag passar bättre)
Hehe, han kryper under den understa gallerbiten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: