TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Helikopeter

Kategori: Allmänt

Idag blev jag väkt ca halv 12 eller vad klockan var.
Det var ett jädra dånande.
Jag hörde att det var en helikopter som höll på.
Jag gick ner för jag skulle kolla ut.
Då var det en helikopter som flög med en korg under sig och så landade den borta på åkern på ardendet.
Jag visste att dom skulle komma och kalka sjön men det trödde jag dom gjorde när det hade smällt.
Jag tog in posten och gick och la mig igen. Dom var snart färdiga med kalkandet så dom flög iväg.

Sedan så sov jag en stund till.
Gick upp och sprang ner till torpet. Tog fem varv varav 4 av dom körde jag intervallerna.
Kändes lite enklare denna gången.
Inte en aning hur lång rundan blir, men det är nog inte så jättelångt, men det är ju som sagt äda stället det går att springa på hemomkring.

Idag när jag vaknar ska jag baka tårta. Blir nåt enkelt tänkte jag. Men jag ska försöka mig på att göra bottnen själv.
Själva bottnen är väl inga bekymmer utan det är att dela den sen som är lite kluddigare.

Sen ska vi åka och handla och hämta barnen. Innan dess hade jag ju velat hinna springa också.....
Simningen hoppar jag denna veckan.
Nu är annars friskvårdscheckarna skickade enligt internet.

Ikväll blir det väl På spårt och lite let's dance skulle jag tro.

Föresten, jag har beställt två nummer av tidningen I form. Man skulle få en löparjacka. Exakt sådan jag tänkt köpa men min snålhet har satt in då och att det duger att springa i det jag har hemma än så länge.
Men nu får jag en jacka från Craft för endast 49,90 + frakt på ca 40 kr + att jag måste köpa ett nummer till av tidningen för ca 40 kr.
Tidningen är bra och jackan kostar nästan 500 annars :-I


Nu ska jag gå och tömma en diskmaskin.

Hej hej