TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Nu är jag dålig...

Kategori: Allmänt

Ah sitter här och mår kasst.
Känner att förkylning är på gång. Kroppen är väldigt slö.
Jag har inte sprungit nåt idag. Det orkar jag inte.
Har med nöd pch näppe mockat alla fall.

Morgonen började med att "Sloköra" hade kalvar. Kalven var näst intill torr så det var nog et tag sen det skedde.
Vi tog henne till en egen box. Kalven ville inte patta och sökte inte heller.
Sugreflexen var det heller inte så mycket av.
I övrigt så ju kalven pigg ut.
Vi bandfast Slokis och mjölkade henne. Otroligt snäll kossa. Kunde mjölka själv.
Hon hade kanppt nåt juver.
Jag gick in och åt lite frukost och gick sedan och la mig igen. Jobba inatt ju.
Senare visade det sig att kalven (kviga) antagligen redan hade pattat när vi upptäckte den för det pattade tydligen på som fasen sen. SKÖÖÖNT!

I lördags var det ju fullt upp här.
Sara och Martin och ungar kom ju sen.
Fanns ingen windosskiva till datan så det gick inte installera om den...
Jag bjöd dom på kasslergratäng med beanässås.
I pressent fick jag en katt och ljus från Party Lite. Det var fint och luktade gott.
Vi kikade lite på djuren och lekte i snön i väntan på dom andra skulle komma och Tomas skulle komma hem.

Mamma o pappa kom klockan fem utsatt tid. Tomas kom samtidigt.
Han fick äta lite mat sen fixade vi ladugården jättesnabbt och sen så fikade vi med kakor och tårta. Min hemmajorda tårta. Riktigt nöjd med den!
Tack Sara för receptet och hjälpen med uträkning av sockerkaksbottnen!!

På söndagen tog vi det lugnt. Jag hade hästaspekulant här.
Vet inte allt ännu hur hon vill ha det...

Igår så var jag hos Frida och kollade på när hon tränade Evve.
Mycket intressant och lärorikt och jag ångrar inte en sekund att jag lämnat henne där.
Evve är speciell så det får inte bli fel.
Frida har ett otroligt tålamod. Hon är jättedriftig och jobbar på så flitigt.
Är avensjuk långt ut i fingerspetsarna!!
Igår satt hon upp på Evve för första gången.

SNart ska vi äta. Jag har gjort egna hamburgarbröd ala GI. FÅr försöka vara nyttig trots onyttig mat ju.
Föresten. Jag måste ju tipsa om en bra receptsida: www.recepten.se. Där hittar jag många recept på kakor och mat :-)