TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Tråkväder om man ska tvätta

Kategori: Allmänt

Jag ska väl inte klaga på vädret. Sommaren har varit underbar. Bönderna är väl kanske inte lika glada. Men jag är ingen bonnmora nu längre så jag har bara njutit!!
 
Men jag hade behövt lite sol nu så jag kunde tvätta undan alla mina hästsaker och hänga på tork ute, så dom torkar fort!
Täckena har jag lämnat iväg på tvätt men allt det som är smått.
 
Frida ska ha loppis och jag tänkte ta med alla mina småsaker dit.
 
Har redan lyckats sälja en del. Men det är ju dom lite finare sakerna. Men det är rätt skönt att det rullar på. Lite svårt bara när folk inte litar på en och inte vill betala innan. Men hittilis har det gått bra.
Jag har ju själv blitt blåst så jag förstår dem.
 
Vad har jag gjort idag då hittils?
 
Vakade vid kl 9. Tänkte sova längre... Men nä, rätt onödigt.
Ville till gymmet, men har ju ont överallt så jag visste inte hur jag skulle göra. Bläddrade lite bland övningar och kom fram till att jag visst klarade av gymmet så jag drog dit.
Fick stuva om lite i mitt nåt sånär strukturerade ryggpass då lastdrag tex bara var att glömma!
Den värsta övningen jag gjorde var nog goodmorning. Det blev stången + 10 kg på den så 30 kg. 30 kg på mina ömma axlar samt att lyfta armarna lite uppåt var lite plågsamt, men det gick.
Resten av ryggövningarna jag hade gick smärtfritt från det gamla onda.
Mage och biceps fick sig med en omgång. Och det är ju f-n om det inte ska kännas i biceps efter denna omgång!!!!!
 
 
 
Efter gymmet stack jag hem och bytte linne och drog ut på en ca 6 km lång runda. Hade inte mobilen och RK med mig så jag uppskattade det. Jag vet att den vanliga rundan är rättså exakt fast lite drygt 5 km så måste detta minst vara 6!
Sprang ner mot Olofström. Tar vänster in vid ett rött hus uppe på en backe. Kommer ut på AK.rundan och springer in mot byn. Fast istället för att springa på vänstersidan om kyrkogården så tar jag en slinga som går så man kommer ut på höger sida om den. Red mycket där som liten. Var så fint. Ser ganska annorlunda ut nu.
Sen uppe vid kyrkogårdsparkeringen tar jag vänster och springer hem. Det bör vara ca 1 km extra.
Kändes hur bra som helst idag. Träningsverken i benen börjar släppa.
Imorgon är det bootcamp så det späs den väl på igen. Det är mycket ben där!
 
Sen drog jag och målade till det sista på bilen, trodde jag. Kladdade ner hela ena sidan med blå färg som jag fick torka bort och måla vitt på igen. Så nä, den blev inte klar.
 
Ikväll ska vi ner där igen på kalas. Frida fyller 16 imorgon!
 
Imorgon blir det till att lämna bilen på lagning i Häradsbäck. Första felet på den någonsin. Men inget värre än att det går att ordna.
Efter det ska jag hälsa på en fd granne. Sen kommer Jens och hämtar mig så ska vi fixa lite saker i Älmhult :-D
 
Ja, de var väl det hele
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: