TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Inte riktigt kry

Kategori: Allmänt

Möjligt det var lite bakisbibbla i söndags, men jag har vatt lite halvkass även igår och idag.
Bara velat sova. Kännt mig tung i huvdet och frusen.
Har inte vatt förkyld på hela året kontsigt nog så jag tror det är nåt sådant. Nyser lite och är lite slajmig i halsen.
Detta var ju ett bra tillfälle att vila från löpning....
Jag har ju efter helgen haft ont hela tiden då jag gått på foten även med skor.
Men vad jag känt när jag klämt och undersökt så är det inte på det opererade och korrigerade stället jag haft ont, även om den svullnat en del.
Nä det är mitt på foten så det har nog med snebelastning att göra.
Idag har jag koncentrerat mig på att gå ordentligt på foten, sätta ner och skjuta ifrån med hela framfoten.
Fick instruktioner på detta när jag gick hos sjukgymnast då jag hade så ont i höger höft för 1,5 år sen.
Det kom under en intensiv träningsperiod då jag bara börjat så där pang bom. Det berodde på att jag inte gick på hela foten då jag hade så ont av min knöl som nu är borta.
 
Men jag har alla fall orkat ta mig till gymmet både idag och igår.
Igår var jag inte pigg alls där nere.
Körde inga tunga lyft över huvudtaget samt hoppade över ett par övningar som jag säkert annars hade kört.
Det var triceps och bröstdags så om jag kör samma dagar som förra veckan så blir det två pass med det denna veckan.
Idag var jag rätt trött men när jag kom dit och började lyfta så kändes det bra och kunde lyfta hyfsat tungt. Det var rygg och biceps idag. Får ju sällan träningsverk i biceps så idag provade jag lägga på lite mera vikt på en del övningar och verkligen ge mig tusan på att inte ge upp om det blev jobbigt. Viktigt att samtidigt fokusera på hållningen så man tex inte börjar luta bakåt om man tar i när det blir jobbigt om tex står upp och curlar med, ja låt säga hantlar.
Nästa vecka blir det två pass av detta osv.
 
Imorgon drar jag dit efter jobbet. Ska köra axlar och lite mage. Det passet går rätt snabbt. Får se om jag pallar ro eller cykla lite efter det eller kanske jag går dit sen och gör det när jag vaknat.
 
Nu är jag på jobbet.
Jobbar idag och imorgon. Nästa vecka har jag ju då lyckats få igenom mitt byte på helgen. Tessi skulle ha fest. Ja ni läste rätt, fest....
Men jag vet hur dom festerna brukar vara. Hur roliga som helst och lugna. Brukar aldrig vara nåt halsande så att säga. Aldrig nån som blir dyngad.
Jag vet alla fall att jag ska ta det lugnt. Får se om jag ska dricka. Ska hem med tåget dagen efter.
 
Förresten, jag vet var mitt jätteblåmärke kommer från nu. Jag snubblade i trappan i lördags..
Men dom övriga som är på magen och lite här och var vet jag inte hur dom kom dit.
 
Bjuder på en bild från Tessis 25 årsfest som känns som om det var igår.
Samt mitt fina ben med tillhörande tjusiga tår ;-)
 
SIngstar haha
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: