TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Halux valgus

Kategori: Hallux Valgus

Jahapp då har dom sågat itu min fot och tå då.
Allt gick bra men han fick göra på ett annat vis än tänkt från början. Men det misstänkte han innan så han sa det. Så jag har nog två sår på foten.

Jag kom dit och fick ta på mig tjusiga sjunhuskläder. Dom hade uppgraderat sig på byxfronten så dom var ju riktigt najs med så mordernt med ett skånetryck på sidan ;)

Jag fick sättq mig och tvätta foten i en balja med en särskild svamp i tio minuter.
Sen stack dom in där där jättenålen i armen.
Sen fick jag vänta tills det var dags för bedövning i foten.
Då fick jag för lugnande. Men den sprutan var jag inte ens orolig över. Bara den i armen.
Lite efter bedövningen var det dags att rulla in på OP.
Jag skakade som ett asplöv för då hade jag blivit lite orolig att jag skulle vakna mitt i allt i hopa.

Fick insomningsmedel. Dom sövde mig inte riktigt med intubering och sådant utan jag skulle bara sova.

När dom väkte mig första gången pallade jag knappt öppna ögonen.
Sen kom läkaren och väkte mig. Trött men svarade med nöd och näppe på hans fråga om vad jag jobbade med.
Sen piggnadr jag till.

Fick äta och dricka. Sen kom Jens och hämtade mig.

Coolast av allt var innan OP ute i väntsalen där man fick ligga och vänta. Där var eb stackars tant brevid mig som var orolig.
Hon berättade för sköterskorna att sist hon opererades hadr hon svävat ovanför allt och sett allt från ovan. Sett sig själv och sådant. Det ville hon inte göra igen.

Ikväll har jag och Jens bara myst med lite film och glass :)


Jag vet. Finns mycket värre men drt gjorde tillräckligt ont ändå och är värt ett försök!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: