20/7 2011

Även om det har hunnit bli den 21 så handlar inlägget om den 20:e.
Evve var nog inte riktigt på topp idag.
Eller hon var alla fall inte sugen på att följa med mig ut ur hagen.
Jag gick fram till henne och kliade precis som jag brukar.
Tog fram grimman men då traksa hon iväg.....
Kallade på henne och hon tillbaka till mig. Kelade en stund till men grimman ville hon inte ha.
Gick iväg några steg men jag gick efter. Hon stannade för det är ju så skönt att man kan bli kliad :-)
Jag lurade henne och la grimskaftet om halsen.
Lugnt och fint följde hon med mej.
Jag longerade ju henne dagen innan.
Hon skötte sig jättebra. Var ju trots allt bara andra gången jag gjorde det.
Hade köpte nya inspänningar. Värmde upp sen satte jag dom på det allra lösaste.
Evve sökte sig framåt och neråt.
När hon vant sig vid inspänningarna och slappnat av i båda varven provade jag att få henne att galoppera.
Det gick jättebra även om höger varv är jobbigt.
Min ridtränare säger att det är vänster bakben som får jobba extra mycket och det är det hon verkar ha lite kludd med. Trodde det berodde på den snea frambenet.
Men hon kämpar på och blir bara bättre och bättre i högervarvet. Hon galopperade på bra.
Så jag TROR att hon kanske hade lite känningar i musklera efter longeringen.
Så denna dag bestämde jag mig för att ta en lugn tur i skogen. Inget direkt ansträngade, inga dressyrövningar som jahg brukar hålla på med i skogen, utan bara skritt och jogging.
Hon var hyfsat i form under turen och allt gick så lugnt och fint tillväga.
Imorgon (idag) torsdag får hon vila. Sedan väntar våran allra första hoppträning på fredag!!!
Är sugen på att köra henne nån dag ockå om jag får tid (ork).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0