Dressyrträning igår

Igår red vi för Birgitta igen.
Det gick rätt bra, men jag blev så otroligt trött i mitt ben då vi gjorde övningar som krävde otroligt mycket ytterskänkel.
Eftersom Evve är rätt lat och inte riktigt förstår allt ännu så måste jag verkligen vara noga och visa henne vad jag menar.
Jag är så svag imitt vänstra ben! Pga det så har min sits blivit så kass då jag faller fram.
Birgitta sa det att under tiden vi gör rörelserna klagar hon inte på min sits för då kan man lätt glömma bort vad man gör med skänkeln.
Nån gång måste min kropp fatta hur jag ska sitta.
Jag liksom försöker hålla balansen på nåt sätt då jag inte har kraften i det vänstra benet.
Jaja, Evve var alla fall duktig. Vi övade rätt mycket på slutor och hon klarade dom galant!!!
Nu går hon även i fin form i galoppen! Underbart!
Bilder från hoppningen och träningen igår samt några från förra gången!
Jaaaaa jag vet, för det första, alldeles för långa stigläder!!!! Korta dom och så kanske jag får en bättre stil.....?
Från dressurträningen för 2 veckor sen!
Från gårdagen...
Ni får ursäkta min ridstil!
Den ska försbättras!
Oj... nästan lite för böjd kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0