Snart är det nog dags att stalla in...

Ett tag sen man uppdaterade här.
vad har hänt?
Vi har mest lullat runt. Tränat lite dressyr hemma, hoppat nån enstaka gång och kört två privatlektioner för Birgitta sen sist.
Hur har det gått då?
Förrförra träningen för Birgitta gick INTE bra. Evve var så seg så seg. Jag kämpade från ryggen (med oskodda opraktiska ridbyxor) och Birgitta från marken med att få henne och hålla henne i form. Men det var jättesvårt.
Seg och stel och kantig. NEEEJ inte igen tänkte jag.
Detta var på söndagen. Promenerade med henne dagen efter för hand. Hon luktade piss så jag tror hon brunstade. Höll alla mina tummar på att det var det som orsaken.
Hon fick vila i hagen tis-fre då jag red henne igen för att testa. Det var tänkt att vi skulle rida lektion ev. tömkörning på söndagen.
Evve kändes mjuk och fin igen så det var nåt tillfälligt. Antagligen brunst!
Lektionen i söndags (igår) för Birgitta gick jättebra fram till slutet. Då fick jag kramp eller sträckte min höft.
Jag sitter ju inte riktigt bra sen efter min skada och har byggt upp fel muskler så det var därför.
En annan sak jag lagt märke till på mig själv är att när jag håller i tyglarna så blir dom längre o längre o jag får fatta nytt tag.
Varför i hela friden gör jag så här. Jag har ju min hand sluten om tyglarna. Hur vänjer jag mig av med detta.
Idag tog vi bara en skrittur i skogen. Evve var pigg och framåt.
Tycker så mycket om henne. Hon betyder otroligt mycket för mig!
Appropå stalla in...
Det blir det nog inom dom närmsta dagarna. Alla fall börja släng till grovfoder. Evve har faktskt gått ner nån cm i vikt och nu är gräset i stort sett slut där hemma.
Kraftfoder får hon redan lite grann.
Hej hopp
Måste skaffa en tömkörnings/longeringsjord. Glömde kolla efter det på Gekås

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0