Överansträngd...

Evve har blivit överansträngd i vänster bakknä.
Det kan bero på många faktorer.
Hennes högra framben är ju lite snett så hon belastar det fel, det kanske gör att vänster bak får arbeta mer.
Jag har ridit för tufft?? Har tagit det rätt lugnt, men hon har arbetar rätt mycket i rätt form och vi har arbetat mycket med galoppen. Framför allt höger. Det påverkar vänster bak en hel del!
Jag har under dom senaste ritterna då jag tränat markarbete märkt att hon protesterat något då jag skulle fatta höger galopp. Tvärat med huvudet och velat komma undan. Hon har dock galopperat riktigt. Har även inbillat mig att jag kännt henne något starkare på höger tygel.
I söndags skulle jag träna hoppning för Malin. Jag hade svårt att få henne i form plus att hon kunde knappt galoppera i höger varv. Hon travade med bakbenen.
Det blev bättre efter ett tag men hon kändes inte bra. Vänster galopp var det inga bekymmer med.
Vi hoppade några språng. Det gick jättebra.
Skrittade henne efter hoppserierna. Gjorde av någon annledning halt med henne. Då känner jag att hon darrar. Det har hon aldrig gjort förr. Vi bestämmer oss för att avsluta. Jag skrittar av henne och kliver av. Evve var väldigt kissnödig och kissar direkt. Vi trodde att det var kanske därför hon var skakig. Möjligt..... Men när jag kom hem och palperade igenom henne reagerade hon kraftigt på vänster bakknä.
Suck... Min lilla polle. Nu får hon vila i minst en vecka.
Har hon fortfarande ont blir det ett veterinärbesök.
Fotat en del idag och skulle satt in det nu inatt, men nu glömde jag såklart sladden hemma.
ALltid nåt man glömmer..
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0