Ingen ordning och reda i helgen med ridningen!

Igår torsdag såg jag ingen annan utväg än att bege mig ut i ösregnet med Evve.
I alla fall inte om jag vill ha henne i kondis samt få henne att magra lite :-)
Blev ingen jättelång runda, men fullt lagom. Var hyfsat underlag så hon fick galoppera en del.
Jag ville inte ha på sawroskitränset i ösregnet så jag tog det jag brukar ha när jag longerar henne. Vanligt tränsbett med lösa ringar. Första gången jag red henne med ett sådant bett.
Hon har bara gått med fasta ringar, tvådelat travbett och vanligt tvådelat eggbett (ungefär samma sak).
Märktes stor skillnad på henne. Hon verkade inte gilla detta bettet. Stel och dan i munnen och svår att forma. När jag red arbetstrav gick dock hyfsat.
En tall hade trillat över vägen. Perfekt att hoppa över då det inte stack ut några grenar. Evve blev tosig efter hennes jättehopp över den. Fjöntade och bockade. Bushäst. Hon verkade glad alla fall :-)
Idag blir det ingen ridning. Ska hem och sova sen till Olofström och bowla och käka kinamt.
Imorgon blir det att jobba extra på dagen. 8-14. Rätt lagom tid. Sen funderar jag på att åka till Tingsryd efter jobbet. Behöver minneraler och hästaskor. Sen skulle mamma bjuda på mat. Så det blir ingen ridning imorgon heller.
Söndag då?? Måste hinna med det då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0