TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

27/8 2009 - Målat och donat

Kategori: Allmänt

Hej

Igår städade jag nästan hela dagen. Sen målade jag.
Sen flyttade vi djuren och lite sånt.

Idag har jag sovit lite längre eftersom jag jobbar just nu. Sedan kollade jag ju förståss farmville på datan. Skulle ju se om det var några grödor att skörda ;-)
Sen stack jag till pollarna. Tog bort Evves bandage. Rosanna har tappat en sko. Kul. Glömde köpa nya när jag var på Börjes i tisdags.
När jag kom hem från hästarna så målade jag. Blev klar med långsidan och började på gaveln dit jag nådde. Tomas kom hem sen och klagade på att jag inte hade målat hela dörren utan bara halva. Han tyckte det såg fult ut. Jag som ansträngde mig så att få det så rakt och fint som möjligt.
Det sparar många timmar för honom och jag tycker dessutom att det är skoj att se resultatet, även om det är lite halvsegt ibland. Ska ta en stege imorgon och fixa till det om det inte regnar. Eller nä, det går ju inte. Stegen står i ladugården på det längsta, vågar inte plocka ner den.
Nu är vi NÄSTAN klara. Nu måste vi bara hyra en skylift så blir allt klart sen.

Sen flyttade vi fåren. Tog tillbaka tackorna till lammen. Dom diat inte mer och så tog vi hem 2:an och 6:an - bagglammen. Dom har inte så lång stund på kvar på jorden tyävrr.


Har grubblat en del i veckan.
Jag vet inte hur man umgås med vänner, vet inte vad man gör, vet inte vad man ska prata om.
Jag saknar en riktig vän.
Har "bara" Nicole och Tessi. Gällande Nicole kommer det alltid nåt i mellan för oss båda.
Tessi bor i Malmö.
Trodde ... var en vän men nä
Vill ha nån att prata med. Vänner är viktigt för mig. Jätteviktigt.
Kanske är så viktigt för alla, men för mig är det det.
Visst jag kan må rätt bra av att vara ensam med och det finns alltid saker att sysselsätta sig med på gården.
Sen har vi ju vatt på Tosselilla, fiskat och lite sånt.
Men jag kan bli ledsen när jag går på stan eller nån annan stans i min ensamhet.
Just nu ser jag fram emot en sak. Och jag hoppas hon läser detta.
En jobbarkompis ska flytta till Lindhult eller vad det heter. Det är inte så värst långt hemifrån. Hon har med hästar. Kanske vi kunde ses nån gång?
Vi är nog lite olika i sättet och hon har upplevt mig som sur i början för nåt år sen (vilket jag bett om ursäkt för. Var inte pga henne).
Vi får väl se hur det blir. Samåka kan vi göra på ett eller annat sätt. Hoppas vi har lite samma nätter.
Men jag vet ju hur det brukar gå med mina samåkningskamrater..... Brukar och brukar. Värsta otruen bara.
Näste vecka skulle dom nog flytta.
Ja, vi får väl se hur det blir.

Nu orkar jag inte skriva mer.
Ska byta tvätten i maskinen.

Lite bilder neden

En nästan färsk bild på Måns


Mamma: Titta vad jag hitta!!! ;-)


Mina gospluttar!!!