TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Vad hände me ryggen?

Kategori: Allmänt

Jag jobbar natten inatt.
När jag väl hade intagit min possition som jag har största delen av natten fick jag extremt ont i ungefär hela ryggen.
Detta var vid elvatiden. En stund senare var jag tvungen att resa mig för jag skulle hjälpa till med en sak. Jag kunde knappt röra mig.
Nu är klockan 5:20 och jag har ont än. Kanske något bättre, men ont gör det.
Vad kan det vara för nerv som kommit i kläm??

Usch verkligen inte skoj att sitta med ryggont. Att ligga kändes bra, provade soffan men nej, det är inte den optimala ställningen för detta jobb där man ska vara vaken!!
Jag kan knappt röra mina armar märkte jag nu när jag skulle ta bort hår framför ögonen.

Det sista jag vill är att sjukskriva mig. Det har jag redan gjort i år.
Jag kan ju inte börja varje månad med att vara sjuk.

Nu måste jag med ge att ja, jag är riktigt trött.
Kunde inte sova så bra igår för jag väntade på att en skulle ringa som skulle komma och kolla på Rosanna, men denna männsika ringde förståss inte igen.
Suck

En lång morgon väntar mig nu.
Efter jobbet som slutar fem över åtta ska jag hem till mina djur och släppa ut dom i sina hagar. Ge mat samt ge vatten då det lära vara stenfruset så kallt som det är.
Fick inte väck den ena baljan från hagen igår, annars hade jag satt den på upptining. Jag har alla fall en som är tom och upptinad.
En har jag slagit sönder, lika så fårens..
Skulle ju kunna fårga om inte Tomas kan ta nån av hästarna men det är kanske för mycket besvär...

Nu så e de bestämt med Evve alla fall. Jag åker o lämnar henne på tisdag när jag vaknat.
Hoppas hon minns att i ett hästsläp är man stilla :-)




Ha de gottigt

Hej hej