TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Aktiv dag!

Kategori: Allmänt

Idag har vi vatt i farten hela dagen från det att vi steg upp.
Jens sov längre än mig för han ska jobba inatt. 
Jag drog till gymmet direkt och körde biceps och rygg med inslag av axlar.
Körde rätt mycket enarms övningar. Det är nyttigt. Särskillt för min svaga vänsterarg. Hela min vänstersida är svag...
Hade redan träningsverk i både rygg och biceps. I nedre ryggen säkert pga marklyften (som jag ändå velat lyfta mer av) och i biceps är det nog för jag hängt och försökt göra chins och även från stenlyftningen på bootcampen.
 
Efter det käkade vi en trevlig frukost. Sen drig han och hämtade hästasläpet medans jag sågade väck alla låga grenar på alla våra träd som man slipper ducka och föra undan var gång man ska klippa gräset. Det blev faktiskt rätt bra. Träning det med. Slet som ett djur med min slöa såg och en sekretör.
Senare så kom Jenni och visade  och hjälpte oss med att kitta våra fönster. Givitvis räkta burken med kitt precis inte...
Lite lite lite kvar bara.
 
Vi käkade god kvällsmat; kyckling i godaste såsen från Jennys matblogg med pasta.
Sen cyklade jag till mamma för att ta in kaninen. Letade förbrilt efter min gamla skolkatalog från trean i gymnasiet för jag skulle kolla om en Rovegårdare  fanns med där. Han borde göra det för han var ett år äldre än Jens. Men jag antar att jag har den här i detta huset nån stans.
Får se om jag hittar den nån dag. Inget livsviktigt.
 
Har även blandat till flädersaft. Aldrig gjort det innan, men det är ju så gudagott. Att dricka vanligt eller att blanda grogg på. Och så har jag fläder i trädgården, helt ovetandes. Tänkte nog inte på dom förra året då det var vildvuxet på det stället. Man gick liksom inte där då. Nu när vi tatt bort allt skit och sått lite nytt gräs och klipper där på backen så fick man syn på dom. Står på kommunens tomt men va fasen det är ju vi som sköter den! ;-)
 
Imorgon blir det inget gym! Det blir löpning. Måste köra ett intervallpass så det blir ca 20 min full rulle. Kommer köra på grisabanan. Får se hur jag lägger upp det. Beror på hur psyket mår ;-)
Gymmet blir det på fredagförmiddag innan jag pyser första cidern ;-) Triceps och bröst står på schemat. Axlar kommer kanske inte nån övning med.
 
Nahe, läggedags!
Hoppas jag kan sova trots att kroppen är fullproppad med koffein. Pigg har jag vatt hela dan alla fall!
 
 
Hej hej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: