13/8 - Jaha, hon var sjuk!!!

Ja då var det dags att ringa veterinären på morgonen och höra om Evves provsvar borelia/erlichia.
Jag har misstänkt det halva sommaren och att det har varit det som har utlöst att hon snubblar, är allmänt slö ibland samt hältan.
Mycket riktigt provet v ar positivt. Nu vet jag inte på vilket ännu. Veterinären skulle ringa mig i eftermiddag så skulle vi diskutera om vi skulle behandla.
Är nog lika bra att göra det.
Tur jag inte har get henne buttan som han skrev ut. Jag frågade om den hjälpte mot fästingsjukdom om hon nu hade det. Det gjorde det inte.
Så nu ringer han efter tre i eftermiddag så får vi se. Försäkringen täcker det alla fall!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0