14/8 2009 - Lämnar Evve ikväll

Ikväll får Evve åka till Svängsta.
Hon ska bli behandlad där. Stackarn kommer stå på box i en veckas tid :-(
Vi kom fram till ett "rimligt" pris och nu slipper jag även gå och vakta på veterinären och när den kommer ut.
När ska min otur med djur sluta???????????????????????????????

Här är min otursförföljda häst i bilder..

Gick i varsin hage. Rosanna är underlägsen och förbannad att en ny häst kommer och lyckas hugga henne vid munnen 2008.


Operation av griffelbenet som min shettis sparkade av våren 2008


Ben nr 2. RÄnde rakt in i badkaret när hon fick lite bråttom.... Känslig som hon var/är svullnade hela benet upp. Har en bula kvar där än... Detta när hon fick börja komma ut så smått efter operationen av andra benet.


Ben nummer 3. Hittade henne liggandes i hagen. Vet i tusan var hon hade rivit sig på. En buske antagligen. En vass buske. Svullen, stel och rätt öm i benet. Såret satt nära en sena. Fick hippotrim efter koll av vet. Veterinären var ändå på plats och skulle dra ut vargtänder på henne. Hösten 2008


Våren 2009. Vet i tusan vad hon hittat på nu igen. Men ont hade hon. Hon är lite överkänslig min polle. Såret nästan läkt här.
Nu undrar ni säkert vad jag har för hagar..............


Sommaren 2009. Ben nr 4. Ett j-la älgatorn på nya betet som fixade detta. Ganska djupt sår. Har läkt fint nu på henne. Gav henne lite fenadyn som jag hade hemma. Svullnaden lade sig direkt med det. Behöver inte ha benet lindat längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0