23/1 2009

Körde Evlina om Havemosse plus skogen här inne igår, blir rätt långt sammanlagt.
Var totalt värdelöst att köra där. Stackarn han säkert ont i fötterna idag och den hårda klöggliga marken. Vagnen skumpade ju inte heller eller så.
Gick inte köra fortare än 15 km/h inne i skogen i vart fall.

Men en glädjande nyhet är att jag antagligen fått tag på dubbdäck till släpet nu samt att fäljar går att fixa rätt snabbt. Då jädrar kanske det ev blir banan redan i februari. Skadar inte med lite miljöträning alla fall. Behöver inte köra fort.
Bara det att hon kanske tröttnar på banan om hon bara ska gå runt runt runt.
Blir ju ett par varv  om man ska komma upp i 1 mil.
SÅ, vi får se.
Har alla fall fått hästvan medhjälpare som kan följa med till banan när det blir dags.

Hon håller sig fortfarande lugn och snäll. Käken har gjort susen på henne (om det nu är den). Ska ta bort min lilla modifiering som jag gjort med den. Jag förlängde den med en nosrem, men det behövs inte nu.
Hon är van vid bettet och verkar inte bry sig.
Måste snart även byta ut hennes bett som börjar bli i minsta laget. Tar nog även bort bettskivorna. Dom behövs nog inte mer. Hon verkar ta tömtagen fint.

Satt och funderade lite på hennes uppförande. I höstas klagade jag på att hon gick och rykte med huvudet stupalöst, det har hon slutat med nu. Det var rätt jobbigt vill jag minnas.

Har inget mer att skriva nu.
Jo, hennes fötter växer som bara den. Hovslagaren ska till AL imorgon, har försökjt få tag på han utan att lyckas. Jag avvaktar o ser om han dyker upp, annars får jag ta ta gi det själv. Men helst skulle ju han fixa det med tanke på hennes ben + att jag är rädd att jag inte får dit snösulan igen. Den lär ju behövas.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0