28/1 - Suck

Är egentligen den 29:e när jag skriver, men det mesta handlar om igår därav rubriken.

Morgonen började med att jag pallrade mig ut i stallet kl 6 som vanligt. Hällde i hinkarna i deras krubbor. Kom på efter at tjag hällt i att visst fan, nu blev det fel.
Jag hade andra handen upptagen så jag kund einte plocka upp maten som jag fått göra nån gång innan så jag tog och bytte boxar till hästarna.
Evelina av alla hästar blev nervös. Rosanna var otroligt nog lugn.
Sen gick jag in och sov igen, för jag var så trött efter helgens bråkande på jobb. Sov ända till halv ett. Det var skönt.

Steg upp och kollade på travet. Sedan var det dags att köra Evve.
Då fick hon ju fnatt i hagen, jagade upp Rosanna och så var cirkusen igång.
När jag väl hade fångat henne hade hon sparkat hål på ena bakbenet så det blödde lite. Livsfarligt med broddar och fullt spek i hagen. Fast detta var inte så farligt vad jag kunde se.
Happ, så såg jag hon tappat skon. Så det var bara att ut och leta. Hittade den efter 20 min eller nåt.
När jag skulle sko henne bara stod hon och rykte. Men jag fick på den + snösulan.
Äntligen kunde jag köra iväg med henne.
Borta vid Anna Lenas så snubblar hon till när jag driver henne framåt (var lite tveksam där sist). Ja, då knäxker hon käken. Jag håller alla mina tummar och hoppas den kan sitta kvar en liten stund till så jag kunde komma bort från deras gård eftersom hon var lite orolig där. Otroligt nog satt den kvar.
Klev av vagnen en bit bort och plockade bort käken från munnen. Den andra änden lät jag hänga kvar och dingla.
Oj vilken kvalitet på grejer alltså. Jaja, detta var nog indiskt läder skulle jag tro.
Sen hände det inte mer saker den dagen med hästarna alla fall.

Idag har Mojje vatt här och verkat henne på framfötterna. Hon stod still. Helt otroligt. Snart får jag ta tag i det där själv.
Han visade lite trix idag som jag kan tänka på.
Ja, sen hade jag ju köpt ettor fast hon skulle ha nollor... Men han fick på dom och dom passade rätt bra. Hade för mig hon hade nollor bak och ettor fram. Men det var nollnollor bak och nollor fram.
Jaja, nu är dom på och f-n ta henne om hon tappar dom.

Imorgon blir det hässlehultan igen. Nu har dom vatt och lagt ut "trådrullar" som hon säkert lär vara livrädd för.

Nu ska jag laga mat. Köttfärspaj. Köttfärs är det ända som finns i detta hushåll.
Tänkte först göra biffar, men jag har kesella ståendes sen i dec som jag MÅSTE använda upp idag. För snål för att slänga ;-)

Hej hopp i ful gal... trav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0