30/1 2009 - Havhult

Idag körde vi hela Havhultarundan för första gången.
Det gick bra. Körde utan käkrem. Jag hittade visserligen en till här hemma, men det var totalt osmord och stel så det gick knappt att justera den. Tyckte det var synd om henne att ha den på för den var så kort som den nästan är när man kör fort på banan. Så jag lät den hänga vid sidan om ut i fall att hon skulle bli knäpp.
Hon var jättesnäll hela vägen.
Tror hon växer nu igen för hon är lite kanckig i gången. Ok, den stenhårda marken är väl inte det optimala träningsunderlaget heller.
Hon var rätt rädd för trådrullarna som lades ut igår, men gick förbi dom alla fall.
Hon blev ganska svettig och jag efterlyser nu varmvatten i stallet så hon kan få duscha av sig efter var gång. Tanken är att det ska dit en varmvattenberedare, men det har inte blitt av.
Nu vet jag ju inte hur det blir med saker och ting, men jag måste alla fall ha varmvatten till henne!
Snart blir det tuffare jobb.

Föresten.. Betalade andra instasen till derbyt idag. Jaja, antagligen kommer vi inte dit, men va fasen. Lite ljust får man väl se på framtiden när man haft och har alla motgångar. Till hösten är insatsen dyrare och då borde jag väl ha lite mer info om hur hennes utveckling ter sig.

Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0