Hoppning hemma

I helgen provade jag att hoppa lite här hemma.
Åter igen var hon stressad och lite nervös när vi TRAVADE an mot ett litet hinder.
Ville inte hoppa så hon vägrade. Jag som också är lite rädd av mig drev inte på riktigt för så hade hon hoppat.
Tillslut efter två vägringar vågade jag mig på att korrigera lite bättre och driva på. Hon hoppade.
Hon stressade som bara den och nästan inte ett riktigt hopp av oss...
Jag hade planerat att träna hoppa på volt men nu fick det bli till att försöka få till några riktigta hopp.
Då min kommande vecka var fullproppad med aktiviter så passade inte dagen jag föreslog för Malin. Hade så gärna behövt träna.
Jag avslutade träningen när vi fick till några bra hopp..
Igår tisdag var det äntligen dags för dressyrträning igen. Evve var riktigt duktig. Jag hade för första gången sporrar på dressyrträningen då jag fick så ont i mitt skadade ben sist när jag fick arbeta som tusan för att hålla formen på henne.
Birgitta sa igår att hon aldrig sett henne så fin. Inte heller fick jag ont i mitt ben för jag behövde bara snudda med skänkeln och hon gjorde det hon skulle.
Vi tränade en hel del bakdelsvändningar och Evve blev riktigt fint samlad!!!
Hade tänkt pausa henne idag onsdag, men det fanns en sista chans att hoppa här hemma innan kossorna skulle inta den hagen.
Jag satte upp en liten bana. Ett lågt kryss över två kubbar, en bom över två lekarblock, ett räcke som jag gjorde till en rätt låg oxer senare och ett hinder med halmbalar under och en bom ovanför. Det hindret slutade på 70 cm mot slutet.
Red först henne mjuk och smidig i båda sidor. Aldrig har hon kommit ner i form så fort som idag. Helt underbar känsla!!!
Sedan hoppade jag några låga hinder, först i trav för att se hur hon kändes för dagen. Det var några märkliga krubukta språng där jag både drog henne i munnen och dunsade ner i ryggen. Stackarn... Hade dock satt på en extra padd under sadeln så det skulle stötdämpa lite.
Efter tre fyra språng hittade hon äntligen teckniken och vi kunde äntligen träna som vi skulle!!!!
Det gick hur bra som helst!!!
Imorgon hinner jag inte rida så imorgon får hon gå o lulla i hagen!!
Ska longera henne på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0