Uppdatering = Dålig

Har redan brutit den där 30 dagars challenge. Men vad gör det??
Pallar inte.
Lite uppdatering om Evve sen sist då.
Hon har skött sig på alla dressyrträningar.
Vi har även varit med på Pay & Jump i Olofström.
Blev lite orolig när vi kom dit då jag såg att dom pyntat med lite buskar vid hinderna.
Första momentet skulle ju vara att ta sig in i ett ridhus. Det hade hon ju aldrig varit i förut.
Men hon traskade rakt in. ELler ja, Hanna (hos henne vi rider lektion) ledde in henne. Coollugn var hon.
Red fram och hoppade några skutt innan det var dags att gå in i det stora ridhuset.
Jag lät Evve lukta på lite buskar. Hon verkade inte bry sig. Ville smaka på dom även fast dom var av plast.
Visade henne även ett hinder med polkagrisränder. Det hade hon ju inte sett förr. Tittade lite men det verkade lugnt.
Dags för start och vi bar iväg. Lite stora skutt här och var, men inte en tvekan nånstans. Jag var nervös så efter ett hinder höll jag på att trilla av... Sen tappade jag stigbygeln efter näst sista hindret. Vågade inte hoppa sista utan då Evve som sagt kan hoppa lite stort så jag la en volt och fick in foten igen.
Med inne på banan var Jessica. Det kändes trygt. Hon är superduktig. Vann någon form av lag sm(??) i höstas och blev individuellt 5:a (??). Inte dåligt.
Hon har hjälpt mig lite med hoppningen på slutet.
Efter denna dagen fick Evve skritta lite dagen efter.
Sen blev det vila i dryga veckan för henne.
Hon har bulor och sår på flera ställen på kroppen. Bla på ryggen under sadeln. Misstänker det kan vara fodret så nu har jag dragit ner på det. Får inget extra protein tex lucern längre.
Hon har hemskt dåligt läkkött så det tar tid att få bort dom. Ska alla fall ha bort dom under sadeln!!
Under tiden så kör jag henne nu mera. Hon kommer ihåg hur man ska beté sig :-)
Longerar lite mellan varven också. Vill hon ska behålla sin kondis. Har kört henne ungefär som jag gjorde när jag travtränade henne. Dvs hon får jogga i stort sett hela rundan förutom i början o slutet.
Fast jag kör lite kortare sträckor.
I feb är det pay & jump igen. Då vill jag vara med. Men det är frågan om vi hinner förbereda oss nu när jag inte rider henne!!!???
Usch, luddigt jag skriver. Bäst och sluta.
Klockan är snart 5. Jag är oförskämt pigg.
Snart klarat av denna natt.
Ska försöka uppdatera lite mer och lite vettigt. Samt lägga in lite bilder.
Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0