Hoppträningen i fredags...

Hopptränade ju i fredags för första gången för en tjej som tävlat unghäst vm i fälttävlan.
Det vara bara jag så all fokus på mig och Evve :-)
En hel del klagande.... :-)...... på min sits men annars bara en massa nyttiga tips!
Anggående min sits så har någon aldrig klagat på den förut!!! Den har helt enkelt förändrats efter jag slet av mitt korsband.
Då jag började rida tidigt efter operationen så kompenserade jag antagligen smärtan och min ostyrka genom att sitta på ett annat vis. Jag balanserar helt fel nu!!
Min dressyrtränare säger samma sak.
Dock har jag börjat hitta rätt ställning när jag tränar dressyr så hon klagar inte så mycket.
Jag var väl rätt nervös nu inför hoppträningen och föll fram.
Men hon gav mig tips på hur jag skulle tänka så satt jag rätt tillslut :-)
Jag vet ju hur man ska sitta...........................
I alla fall, hoppträningen gick superbra.
Började med lite bommar på marken.
Sen blev det bommar med ett hinder i mitten till exempel.
Eftersom det var första gången för oss båda skulle vi bara ta det försiktigt.
Jag blev lite smårädd när hon höjde det där hindret i hela tiden. Det var ju snart högre än vad jag någonsin hoppat!!!
Då Evve inte har tekniken (och ej jag heller än) så rev hon lite i början.
Malin sa att jag inte behövde driva på henne något på hinderna då hon själv bjöd på dom. Då kunde hon i stället börja rusa mot dom.
Evve hoppade helt ok dom flesta gånger. En gång höll hon dock på att landa på knäna då hindret var rätt "högt" 70-80??? (vi har hoppat högst 60 hemma). Men vi redde ut det och kunde gå mot nästa hinder.
Ja om det nu är nån som tränat och tävlat hoppning längre än mig ser ju utifrån detta inlägg vilken nybörjare jag är!
Men jag ska passa på att träna för Malin nu i sommar medans hon är hemma. Sen ska ni se vilka proffs vi kommer att bli!!!! hmm
Bilder finns. Kommer kanske nån annan dag. Dock ser dom hemska ut!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Fin blogg :D

2011-07-25 @ 17:52:37
URL: http://prekness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0