TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Hallux Valgus - Vecka 1

Kategori: Hallux Valgus

Så dår har det gått en vecka sen man fick sin vänsterfot opererad.
Veckan har varit sådan att på fredagen kände jag inte så mycket, Var mest dödstrött.
 
Lördagsförmiddagen gjorde heller inte så ont. Kändes mest avdomnat och varmt. Följde med min finaste på folkrace i HGB.
Men fram på kvällen började smärtan tillta och medicinerna gjorde mig helt borta så vi fick åka hem från kalaset vi var på.
Söndagen var en plåga. Gjorde så ont i foten så det går ej att beskriva. Fick linda om wetrapen då den dom satt dit höll på att trilla av.
Måndagen var lite bättre.
Tisdagen även lite bättre. Kunde gå lite mer utan kryckor. 
Provade på att träna hemma med hantlar och sådant på onsdagen. Det gick bra. Men efter att ha vatt upp och haft foten neråt i några timmar börja det verka mer och mer.
Käkade piller.
 
Stack jag till gymmet på morgonen på torsdagen. Gick bra det med. Var där ca 45 min. Sen tog det tid när jag kom hem med alla bestyr så jag fick rätt ont i foten. Var uppe och gick en del på kvällen med. Inte så ont i foten men det kändes som om den kokade och skulle sprängas av värme. Går över när jag sätter den högt.
Piller....
Sovit rätt gott under natten.Några timmar på morgonen så sov jag utan att ha den i högläge.
Har haft den på kuddar annars varje natt.
 
Idag stack jag till gymmet på morgonen (förmiddagen). Foten kändes bra. Blev inte sådär varm som den blev dagen innan och det tog längre tid innan den kändes så där varm och tung.
Kunde vara uppe längre.
Det är nästan först nu som jag känner att den verkligen behöver vila i högläge.
 
Har pratat med folk jag stött på av olika annledningar i veckan. En hel del som opererat sig faktiskt. Och vad jag förstått har alla varit nöjda.
Det är endast en tjej som inte vatt riktigt nöjd. En folkracetjej jag lärt känna lite under sommaren.
Inte en aning att hon hade gjort det utan det var bara nåt vi kom in på under ett samtal i somras.
Hon hade opererat båda fötterna för 15 år sen men skulle ev göra om det.
Hon hade väl fortfarande lite ont och vad jag förstod kunde hon väl inte gå i vilka skor hon ville.
Men förutom henne så har jag bara hört positivt.
 
Om en vecka är ina stygn tagna.
 
Återkommer om ämnet!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: