TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Årets första fästing.

Kategori: Allmänt

image19
Då var dom här. Dom räliga små krypen. Har plockat en på Rosanna idag i huvudet. EN liten skit var det. En liten nymf eller vad dom kallas dom allra minsta modellerna. Plockade förvisso en i december också men dettta var årets första.

Idag har jag inte gjort så mycket. Blev väkt klockan 13 då Jan började flisa. Hördes ända hem. Så då låg jag och vred och vände i sängen till klockan 14. Sen gav jag upp. Gick upp och kollade på travet som jag spelat in. Ringde sedan och beställde 900 kg hö.
Sedan gick jag ut och måla brädor och mockade. Nu är alla Evelinas brädor målade så nu är det bara att slå upp mellanväggen i Rosannas tiltänkta fölningsbox....
Sen kom Fredrik hem. Då körde vi till affären och köpte mjölk och bröd. Han åt sedan plättar och jag åt varma mackor. Jag ville ha något nyttigare än plätts! Ska ju klara av att jobba inatt med utan att bli hur hungrig som helst. TOg en plätta dock och smakade. Skulle jag aldrig gjort. Han hade standard mjölk i. Min mage satt igång och bubbla. VI fick gå en runda för att få ut gaserna.
Nu har det gått om som tur är. JAG VILL INTE VARA LAKTOSINTOLLERANT (om jag nu är det????).

Nu är jag på jobbet. På vägen hit så var det massor med grodor på vägen som aggerade självmordskandidater. har ju varit varmt och gott ute idag samt sol som värmt upp vägen. Nu regnade ju lite ikväll och då kryper dom fram dom små liven.

Staketet fungerade inte till gässen, eller det skrev jag kanske igår?
Måste få bort dom. Pang pang kanske?
Ska höra med hyresvärden imorgon om vad vi kan göra åt problemet som återkommer år efter år.

Hej hopp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: