TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Dagöversikt 15/1 2008

Kategori: Allmänt

Steg upp klockan 07:00 imorse då Fredrik han begav sig till jobbet. Skullat igentlige gått upp tidigare och ätit frukost tillsammans, men jag var så guda trött efter tre nätters arbetande.

Jag steg som sagt upp och åt frukost. Ett par torra brödkakor vad det som bjöds. DOm köper jag aldrig igen, men dom såg goda ut på bilden.
Sedan plockade jag i ordning i köket med disk och sådant. Sen fick hästarna och kaninen sin mat.
Katten fick köttbullar. Men det har han kvar än.... Kink.

Sedan städade jag lite grann, fixade med gardiner och lite sådant. Fick sy upp lite.
Sedan var klockan lite efter 10:00. DÅ gick jag ut och red en sväng med Rosanna. Det gick bra. Rider inte så långt när det är kallt. Jag fryser och hon blir svett.

KOm in igen kring 12:00. Då åt jag lite igen.
Sedan tog jag fram dom sista gardinerna och sydde klart samtidigt som jag kikade på travet.

Hade bestämt träff med Hanna J kl mellan  14:00 och 15:00. Men jag kände att jag var tvungen att ut och springa, så Hanna kom inte förens 15:45 ca. Jag skulle visa henne var maten till hästarna var och sådant. Hon ska mata dom i helgen åt oss. Hon hade cyklat hit. Flitigt som bara den.

Efter hon stuckit så körde jag till affären o handlade lite till maten vi skulle äta ikväll. Igenligen ska vi inte handla något nu utan äta det vi har hemma.....
Sen kom jag hem, då var Fredrik hemma. Han hade börjat lite smått med maten. Vi gjorde färdigt. Rotfruktsgratinerad kassler med vitlöksostsås. JÄTTEGOTT!!!!

Sen gick jag ut och mocka och skruvade lite. Sen gick jag in och hamnade här. Skulle bara hämta en rakhyvel. Ska raka lite på Rosannas regnskollor som inte vill läka. Ett par har alla fall gjort det, men det är en del kvar. Ska spruta blåspray på det och se vad som skrev.

Katten ligger i min famn... ska maka på han nu!

Ha de bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: