TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Rosanna mår bättre nere i Helsingborg

Kategori: Allmänt

image2
Veterinären ringde nu i eftermiddags.
Rosanna var på bättringsvägen. Nu bajsade hon själv och när han sköljde henne i livmodern så såg det bättre ut. Inte lika mycket blod. Hennes livmoder höll även på att gå tillbaka nu. Hon hade fått medicin för detta. Dock hittade han ännu mer efterbörd som inte veterinären i lördags fått ut.
Dom hade haft henne ute och motionerat idag. Det hade hon tyckt om. Hon såg mycket piggare ut hälsade veterinären.
Hon skulle få vara kvar till fredg/lördag nån gång. Ev. söndag. Bara hon blir frisk så får de kosta vad det vill. Bara jag får liiiite granne kvar på kontot...
Tur man har försäkrat så myket det går bara!
Jag ringde danskarna idag, skulle informera om läget. Dom han inte svara så dom ringde upp mig. När Helle såg att dte var mitt nummer så var hon säker på att det hänt något med Rosanna så hon vågade knappt ringa. Hon hade en klmup i halsen när jag sa vad som hänt deras lilla häst. Men den lättade när jag sa att hon ju var på bättringsvägen.
Dom skulle ringa mig i nästa vecka för att höra så allt gått bra och Rosanna hade kommit hem då.
Rosanna betydde så otroligt mycket för dom när dom ägde henne. Klart dom måste få veta!

Idag har jag varit ute o promenerat med Zeeke. Han är så ensam här hemma nu..... Ensam o ledsen.. De e ja med..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: