TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Mycket häst :-)

Kategori: Allmänt

Hej hej
En evighet sen sist!!!

Jaha, vad har man att skriva då?
Orkar ju inte uppdatera allt. Ni får kolla på bilddagboken för där ligger det lite bilder från hela våren och sommaren.

Mycket häst denna veckan.
Först var det premiering i tisdgas för Maja. Förväntade oss inte några höga poäng, men att dom sedan tog ner henne ett påäng var väl inte så skoj.
Vi hade det finaste fölet enligt kunniga ögon, men det blev inte Måns som blev bästa föl.
Jaja, vi ska kanske på fölmönstringen i höst. Jag är jättesugen!
På onsdagen var vi och kollade på preieringarna i Tingsryd.
Nu har jag blivit eld och lågor på detta. Därför har vi nu tagit tag i Majas träning igen.
Vi har börjat träna fölet - Måns, att stå inne i boxen själv. Han är lugn som bara den.
Vi tömkör igen.
Igår satt jag för första gången upp på henne. Inga bekymmer alls.
Har även börjat på hennes andra föl - Vera som nu är ett år med inkörning. Eller ja, jag har kommit så långt att huvudlaget är på :-)

Jag är skitsugen på att skaffa en nordsvensk och föda upp och ställa ut!!! Det är ardennerhästar Tomas håller på med!