TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Jobbet

Kategori: Allmänt

Sitter som vanligt på jobbet och skriver.

I onsdags var jag och Sara på premiären av This is it. MJ var verkligen duktig och han visste precis hur allt skulle vara.

"Idag" (torsdags) så sov jag faktist ända till tio. Sen gick jag upp och åt frulle. Sedan stack jag till pollarna och red en sväng på Rosanna. Längesen vi red den rundan. Typ flera månader sen.
Tomas ska plöja min ridplätt imorgon tror jag. Men han ska ta hem hindren så ska jag få rida på åkern vid huset. Den ska plöjas sen.
Ska ta hem Rosanna i helgen så ska hon få gå med Maja. Måns ska börja avskiljas.

På eftermiddagen åkte jag, Tomas och Ida först till Älmhult. Vi sulle hämta Tomas såg.
Sedan körde vi till Bergmans i Lönsboda. Ida skulle ha ett skrivbord. Det blev inget denna gång (fast där fanns ett som var fint.) Tror nog vi blev osäkra vilken färg vi skulle välja, Ida var inte riktigt på hugget heller av att skaffa nytt skrivbord :-)
Det blev en byrå och en stol till Ida i stället. Skrivbord kommer snart också. Hennes rum ska ju göras i ordning någon gång när det finns tid och pengar. Liksom köket. Men än fungerar det så det är ingen brådska med det. Men ida skulle ju ha ett eget rum. Har hon visserligen, men det är som en genomfart ju.

Efter kvällsmaten gick jag och sov en timme. Somnade på en gång, vaknade 20:00 av larmet. Nu sitter jag här väldigt pigg. Känns bra.

Ska se bonde slker fru om jag får igång det.

Ha de bra