TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

090909 - Svininfluensan?

Kategori: Allmänt

Sådär, nu har jag blivit förkyld och känner mig lite allmänt konstig. Sådan där känsla när det inte vill bryta ut redigt.
Det kunde lika gärna göra det. Passa på nu innan helgen för då jobbar jag och då har jag inte lust att vara sjuk och sjukanmäla mig!
De är nog inte svininfluensan jag har. Men man vet ju aldrig.

Igår på jobbet var det lite jobbigt. Men jag redde förståss ut det som vanligt.
Mycket spring innan boende kom till ro. Sedan var det en som var så arg så arg på mig på morgonen. Men det är ingen fara. Jag är van. Vet inte vad det beror på dock bara. Kanske att jag håller stenhårt på reglerna???

Sitter här vid daton en liten stund. Vaknade vid nio av att en geting surrade. Skulle sovit till halv tio tänkte jag. Var förtjänt av det då jag knappt sov nåt igår efter jobb.
Har ätit frulle och ska snart köra till hästarna och kika till dom.
Sedan ska jag ev. måla. Lika bra att ta tjuren vid hornen. Jag är rätt bra på att slabba utanför bara, men Tomas har visat ett knep. Ska prova det.
Ikävll kommer Tomas syster Siv hit. Vi ska hämta hem kossorna nere från torpet. Dom ska gå själva. Dom har inte blitt flyttade en ända gång i sommar så det ska bli spännande....
Dom ska slaktas nästa vecka så det är därför vi måste ta hem dom. Två kossor (en gammal snäll och en förstföderska) och två kalvar. Kalvarna ska inte slaktas.
Sen ska vi även ta och dela kalvarna från mammorna här hemma. Vet inte när det blir bara.
Tomas har alla fall gjort rent hela stallet nu och ströat.

Imorgon ska jag till Osby. Återkommer kanske med mer info om det till helgen vad der var jag gjorde där :-D

Hej hopp