TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Fortsatt turbulent

Kategori: Allmänt

Igår morse hade den lilla lammungen dött :-(
Det är sånt som händer, men det är så sorligt.
Jag gjorde allt jag kunde för att rädda den.

Mamman till lammet samt dens bror som överlevde och för övrigt är pigg är dålig.
Med 40 graders feber och livmodersinflamation så orkar hon knappt stiga upp.
Hon stiger upp när ungen vill äta.
Hon har dock knappt någon mjölk så vi ska stödutfodra honom 1 gång om dagen. Endast en gång om dagen med inte allt för mycket mat så han inte glömmer bort att patta.
Igår fick han på flaska för första gången. Han var så hungrig så han fattade direkt.
Sen skrek han. Vi tyckte synd om honom så vi värmde lite till ersättning. Men han var nog mätt och ville bara vara social för då ville han inte ha mera.
Vi hade veterinären ute igen som behandlade tacken samt att vi ska ge penicilin i sex dagar nu i halsen.
Stackars får.
Hon har jätteont.

Annars var gårdagen lugn.

Jag sprang om Häradsbäck. Det var inte skönt. Jag fick håll redan vid Torstens. Jag har inte haft håll på evigheter. Jag får det bara om jag ätit för nära inpå och det hade jag inte gjort igår. INte druckit heller.
Jag gick en bit och sprang sen resten av hela rundan. Jag var så trött i alla kroppsdelar så det var inte sant.
Väl hemma var jag knappt anfådd ens..
Har nog lite fel uppladdnig skulle jag tro.
Nu har jag alla fall avverkat den rundan på ca 1 mil så nu blir det dom kortare rundorna resten av veckan. Som sagt, det räcker med den rundan en gång i veckan!!!!

På kvällen åt vi stekt lite pannerad torsk (grovt rågmjöl) potaits och remuladsås.
Jag hittade fullkornspasta i kylen som jag tog i stället.

Nu kommer jag inte på mer.
Hej hopp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: