TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Helgen

Kategori: Allmänt

Så nu har snart mitt helgpass tagit slut.
Det har gått bra att jobba. Varit trött inatt då jag hade svårt att sova igår för kossorna hade serenad ute igår.
Det var nån brunstig kviga :-)
Jag hade öronproppar men dom hade jag lagt av i sömnen på nattduksbordet. Hjälpte inte att stoppa i dom igen så jag gick upp vid ett tiden eller innan det med kanske.
SÅ är det att på landet. Man får räkna med lite ljud :-)
Jag läste lite tidningar, kikade till alla djuren och sedan tog jag mig en joggingrunda.
Blev rundan om Locka Helges stuga denna dag.
Kändes rätt tungt, men skönt efteråt.
Donna fick stanna hemma denna gång.
Hade varit skoj med mänskligt sällskap nån gång med bara..............
Isak har börjat springa lite så han kanske har lust att följa med..

Ja som sagt nu sitter jag ju på jobb. Hemma är det vak på lammning. Såklart började en tacka lamma inatt när jag inte var hemma.
Nästa vecka ska jag vara hemma och vaka själv.
Kossorna är heller inte klara.
Lär vara två kvar när jag är hemma. Det är en som är på gång nu så hon står i egen box nu.

Idag ska jag byta till sommardäck på bilen när jag vaknar.
Sen ska det planteras penseor. Jag känner för att ta det allmänt lugnt idag annars bara.
Vårarbetet väntar runt hörnet och jag har sagt att jag kan gära åt fåren i Allamåla.
Det är en STOOOOOOR hage....