TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Ridlektioner

Kategori: Allmänt

Hej svej
Jag har börjat att rida lektion med Evve.
Jag skulle börja göra det för att jag skulle lära mig hur jag skulle få henne att gå på tygel.
Hann inte börja rida där ens förens hon började slappna av av sig självt.
Men jag började förstås rida i alla fall.
Evve skötte sig exemplariskt. Inte alls stirrig för andra hästar (vad tusan höll hon på med hos Frida när jag hälsade på???)
Vi lärde oss sidvärtrörelser som jag kunde träna på hemma på vägarna just för att mjuka upp henne. Hon var rätt stel på en sida.
Nu gör hon dom så fort jag lägger an skänkeln.
Jag blev rätt förvånad när ridläraren klagade på min sits. Har aldrig hänt förut. Har ju ridit för henne när jag var yngre. Satt lite som en säck potatis plus att jag satt över på höger sida. Det med höger sida hänger säkert ihop med mitt svaga vänsterben och att jag försökt kompensera styrkan i det.
Så nu är det mycket att tänka på hela tiden när jag rider. Jag vill ju inte vara som en säck potatis och att jag verkligen trampar ner i vänstar stigbygel hur svag jag än är i det benet.
Evve är som sagt kanonduktig men en riktig slöfock :-)
Nu är min semester slut och jag har nu jobbat en natt.
Nu ska ja brygga kaffe.
hej hopp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: