TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Åter till vardagen

Kategori: Allmänt

Idag tog jag tag i livet igen.
Eller ja, jag har inte latat mig hela dagen som jag gjorde här om dagen (vilket jag var värd).
Jag har skottat lite snö, även från ett tak, fixat med djuren och städat nästan hela huset.

Jag har även vatt i Älmhult och handlat inför personalfesten imorgon. Får se hur det blir om jag åker dit.
Hade ju klart varit skoj och det är synd att missa.
Borde ju ta tillfället i akt att träffa lite folk.

På vägen till Älmhult fick jag hjälpa till att putta upp en bil ur diket. Den låg i diket här borta efter grannens hus. Ja, det var väl 5:e bilen eller nåt som åkt i diket där denna vinter eller detta år till o med.
Men vi lyckades få upp den.
Det var en äldre man.
Jag hamnade bakom honom sen. Trodde han skulle köra sakta. Han hade släp och allt, men han körde jättefort!!! Det gjorde inte jag för det var halt och dom saltar inte 120 mellan Ryd och Älmhult av nån annledning.

Nedan är lite bilder.

Här är kalven mamman inte ville ha :-)
Vi fick ge den råmjölk på detta viset. Det tyckte han om.


Sötisen


Fick patta på mamma under vakt av oss. Annars gick de absolut inte. Nu har vi adopterat bort honom :-)

Denna drog vi ut i fredagsnatt. Tog alla våra krafter. Men vi vet inte om han överlever då han nog inte fått i sig tillräckligt med råmjölk. Han är dålig på att suga. Han är lite seg.


Här är rätt isigt. Fotat idag.


Här är den bortadopterade kalven igen :-) Fotat idag


Här kommer den lilla tvillingkalven. Den andra av dom två flrsta kalvarna. Det var den Tomas fick vända rätt.