TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Pri d americ

Kategori: Allmänt

Har redan glömt vad hästen hette, så travintresserad som jag är nu för tiden....
För ett eller ja för två år sen hade man stenkoll.

Idag skulle jag ju springa hde jag bestämt. Hade ställt klocan på kvart i tre så hade jag hunnit innan travet började. Men jag hade fortfarande ryggverk så det sket sig.
Imorgon hinner jag inte heller.

Imorgon måste jag ställa klockan på absolut senast klockan 14. Jag ska hämta Ida på skolan och fara en sväng te Älmhult.
Det ska nock gå bra!

Sedan är det hem som gäller, fixa mat, stall och ev om jag hinner och om det behövs hjälpa till i ladugården.
Vi inväntar en kalvning. Det är en stirrig nervös kossa som är förstakalvare. Jag hoppas bara hon tar sig an sin bäbbe.

Idag så gosade jag och Ida med kalvarna föresten. Det är bara tvillingarna som går till en. Dom är helt underbara. Tjuren började stånga Ida och då sa jag prova klia han på halsen. Han blev helt stilla och bara njöt. Stod till o med och gapade. Det var det han ville.
Underbart söta djur alltså. Och så gosiga!!
Den tredje kalven tycker jag är sötast, men han kommer ju inte fram till en och springer i väg när man går till honom.

Nu ska jag titta på en annan del av köping!

Hej hopp