TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Snökaos

Kategori: Allmänt

Det har kommit en massa snö inatt som bara är i vägen.
Jobbigt att pulsa fram i den och mina stigar jag äntligen hade sprungit upp i skogen är nu igensnöade.
Det är jättejobbigt att jogga i snön så det blir inga långa rundor alls.
Jag längtar tills den är borta.

Idag så är jag hemma själv. Tomas han är och jobbar.
I min ensamhet så har jag skött om alla djuren.
Jag har betalt räkningar och städat hela huset utom ungarnas rum. Idas dammsög jag för där går vi ju igenom hela tiden.
Jag har även hunnit med att skotta undan lite snö, men jag ska ut och ta lite till så blir det lättare och få bort allt med traktorn sen.
Väntar även på att 1096 ska kalva, men hon verkar knipa.

Föresten jag ska lämna Evve på inridning nu. Det har jag bestämt. Så att så fort vägarna är normala igen eller alla fall inte nåt snökaos pågång så ska jag köra henne till min jobbarkompis: www.joyriding.se. Hon får väl vara där en månad eller nåt.

Nehe, dags för lite rörelse på benen igen :-)

Hej hopp gummiflopp

Evve med lite hög isoinställning...