TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Ett steg närmre...

Kategori: Allmänt

Idag var jag ocg besiktiade Rosanna. Den nya ägaren ville ju det.
Inga anmärkningar förutom att hon var stel i bakkärran. Inte så konstigt med tanke på vad hon var med om 08...

Kändes så vemodigt att lasta in henne i släpet igen och köra ifrån veterinären och hem och sedan ringa och berätta för den nya ägaren.
Jag kommer sakna Rosanna. Även om tiden inte räcker till............................ :-(

Hälsade på Evve igår.
Nu är även det ända benet som hon inte skadat nån gång skadat. Hon har trampat sig med brodden nere vid hoven så det är ett fult sår och hon är svullen hela vägen upp i halva benet.
OK hon är känslig. Så glömde jag fråga vet idag om antiinflamatoriskt... Typiskt mig.

Nu så sitter jag på jobbet. Är iskallt här där jag sitter så jag har fått palta på en filt, eller täcke rättare sagt. Kan inte gå omkring hela natten så när man sitter blir det så kallt.
Dom har ändrat med ventilationen här.
Nu är det bättre luft där jag befinner mig. Det måste jag säg. Men ett mellanting på värmen vore inte fel.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: