TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Fyndat i Barkhult :-)

Kategori: Allmänt

Glömde att jag hade tankar på att skriva lite här igår men det glömde jag.

Nu i helgen har det varit fullt upp.
Jag fick tummarna loss och klippte fåren alldeles själv.
Fuskade och avlastade mig själv med att använda klippstolen till att som jag kom åt. Sen satte jag fåren och klippte i jumskarna, vid juvret och mellan bakbenen.
Vilken skillnad det bliev på första och sista fåret. Var nära på att ta ut dom första fåren och klippa till dom lite. Hehe, lite tussar på dom pillrigaste ställena, men va fasen. :-)

Dom två sista fick två små sår. Inte större än en centimeter och dom blödde inte. INget jag for illa av heller. Jag tror inte jag gjorde lika dant med dom mellan frambenen som på dom andra eller så kollade jag inte om dom andra med fick sår där. Men jag vet alla fall om vad jag ska tänka på till hösten när det blir dags igen.

Det var jobbigt att sätta fåren. Jag har dålig teknik när jag välter dom för det första.
För det andra var det krabbigt när jag väl fått omkull dom och satt dom att få tag på klippmaskinen som jag lagt på något säkert ställe så vi inte skulle trassla in oss.
Sen var sladden snodd och det gjorde inte saken lättare.
Men på dom sista fåren måste jag säg att det gick riktigt bra. Vet inte om jag hade lyckats att få in tekniken.

Några klippomgångar till och jag kan hyra ut mig själv för en billig slant om nån vill ha sina får klippte :-D

I söndags skulle jag skjutsa Jesper till Växjö och innebandymatch. Snält va...?
Slapp köra för det var massa återbud samt att andra ville köra själva ur laget.
Så jag körde honom bara till Älmhult. Tur det.
På vägen hem körde jag inom lagershoppen i lilla lilla Barkhult.
Jag fyndade lite. Hittade fler saker fast jag hade inte så mycket kontanter.
Först och främst hittade jag en snygg overrål (hur tusan stavar man det igentligen???? Sara!!!). Den var från Jobman. Storlek S. Den passade, men jag hade nog velat ha en storlek större så jag kunde bulsa in lite mer kläder om det var riktigt kallt. Jag tänkte ha den ute där hemma. Men jag köpte den aldrig.
Sen hittade jag regnkläder från Craft. Skulle väl kostat ca 700. Jag fick dom för 150 :-)
Dom köpte jag.
Sen köpte jag även en vinterjacka att ha i ladugården då mina andra båda har gått sönder i dragkedjan. Detta var även jobman. Fick även denna för 150.
Sen skulle jag ha underställ. Dom hade bara tröjjor. Men jag ska återkomma och köpa det för kontanterna tröt.
Dom kostade alla fall 100 kr och var även dom från Craft.

Där finns massor av saker i Barkhults lagershop. Mycket skit men en del bra saker med. Man kan göra fynd bland märkesvarorna. Framför allt jobbekläder.
Finns även en hel del jeans.
Att man inte vatt där oftare när man bor så nära.

Förra året köpte jag ett par andra regnkläder, jobbejacka från blåkläder, gummistövlar med stålhätta, en championtröjja mm.

Jag rekomenderar denna affär varmt så den finns kvar länge :-)


Hej hopp