TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Minst 4 döda, en hel del kvar skulle jag tro.

Kategori: Allmänt

Av okänd källa har jag hört talas om att 4 vargar vandrat över till andra sidan.
En i Häradsbäck, en nån stans där omkring, en i Hässleholm och en längre ner i Skåne.
 
Men ännu fortsätter någon varg att attakera. Nu senast utanför Ryd.
Den hade setts på vägen som jag kör på till jobbet.
Heh, jag har faktiskt alltid kameran beredd när jag kör dit. Såg nåt för ett par veckor sedan men han inte komma fram och se om det var en räv eller en varg, eller ja, nåt annat.
 
 
Igår var jag och gick i skogen. Jag var faktiskt livrädd. ANnars är det rätt skönt att gå i en skog sådär, men jag kände mig iaktagen och funderade hela tiden på vad jag skulle göra om jag skulle bli attakerad, av varg eller av gris.
 
Många säger att sannolikheten inte är stor. Men varför skulle det inte vara det?
Folk ser varg här nere nu lika ofta som dom ser älg.
 
Nej jag är rädd och orolig.
Tycker det är lite halvknasigt att plantera ut vargar här nere där det är så tättbefolkat. Och hemlighetsmakeri ligger bakom det också.
 
TÄnker mycket på vargarna på Skånes djurpark. Dom som rymde. Vad var det? 20 st? Minns inte riktigt. Men alla skjöts ju. Vad jag har förstått så finns det ingen dokumentation på detta. ELler jag har läst det i nåt forum för ett bra tag sen.
Dessutom har jag själv sett staketen på stället. Minns inte annledningen varför vi gick utmed staketen på min praktik där, det var alla fall inte för att kolla dem.
Men det var ju bara att gå och komma som man ville. Det var inga små hål.
Ja, om dom ens rymde från hängnet.. Ibland undrar man.
 
Kollar man på vargobs, angrepp osv på en karta så är angrepp och obs centrerade till skåne samt lite uppåt i landet.
Är det inte märkligt att det under en längre tid oberverats vargar här nere???
 
Nä, är glad att jag inte har några får nu. Men jag vill skaffa några i framtiden. Men behöva vara orolig för dem och plocka in dem var natt.... 
Ett rovdjursstaket stoppar inte gråben.... :-(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: