TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Brandövning på jobbet idag

Kategori: Allmänt

Hej hopp.
 
Idag steg jag upp kvart över sex för jag ville hinna med gymmet innan brandövningen som var vid nio.
 
Helst sjukt. Jag var själv på gymmet och när jag nästan var klar så kom det en tjej till och hon tog givetvis maskinen jag skulle ha som jag typ aldrig ser nån använda. Skulle avsluta i roddmaskinen. Eller ja, oftast är det ingen som har den när jag är där.
Haha, det är bara så det är.
Men jag tänkte att hon ska väl inte sitta i den hela dagen så jag ställde mig på rullbandet och promenerade är jag var klar.
Han promenera några minuter sen var hon klar.
Så jag rodde på i bara 10 min men slet som ett djur på slutet för att det riktigt skulle kännas. Det var bara andra ggn jag använde den.
Klickade mig fram lite. Finns en del inställningar man kan göra.
Men jag tog typ bar att köra på.
Men jag ökade intensiteten på mina drag på slutet, man kan följa staplar om man vill det och där såg jag hur mycket jag tog i.
Tränade i övrigt biceps samt rygg idag.
Axlar imorgon och troligtvis mage också.
 
Sen var det bara hem och duscha och köra till jobbet.
Föreläsaren tala tydligt och lättförståeligt och han var då inte dålig på att fylla ut hans utsatta tid. Han hade nog kunnat prata om det här med brand ännu längre om vi bara velat.
Avslutade med den praktiska delen.
Idag fick vi släcka med kolsyra. Det har det nog inte vatt dom andra gångerna om jag inte missminner mig.
Det gick bra.
Sen släckte vi en docka med en filt. Herre gud så pinsamt det var när jag slulle försöka böja på mina ben för att komma åt. AJ min träningsverk var galet jobbig.
 
När vi var klara gick jag ner i källaren och gottade mig lite i solen. Somnade pladask.
Dusch nr 2..
 
Väl hemma drog jag på mig löpardojjorna och sprang 5 km på NÄSTAN under 30 min. Nära nu!
Hade klarat det om jag inte behövt vänta på lastbilarna ;-)
Dusch nr 3....
 
Nu hade jag tänkt vila resten av kvällen. KANSKE att jag målar rummet där uppe. Vi får se. Har ont i min fossing.
 
Ha de gått 
Hej
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: