TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Denna dag till enda

Kategori: Allmänt

Jag hade så grymt tråkigt så jag gick ut i trädgården. KLippte till våran oerhört fina häck med en säckatör  (stavning)... Den är så vågig och fin och så himla jäm och tät. Ironi.
Men jag tog alla fall bort allt som stack upp.
Vi vet itne riktigt hur vi ska göra med häcken. Den är väldigt gammal så rötterna har tryckt ut muren. Inte så fint... Den lär rasa nån gång. Där den lutar som mest är det alla fall som tur är en lyktstolpe som håller upp den ;-)
 
När jag var klar hade jag rätt ont i foten..... När jag kom in, ja då hade såret förståss gått upp igen och kladdat ner socken.
Jag måste vara i stillhet och ha den barfota tills den är helt läkt. Men hur lätt är det?
Är lite öm i foten fortfarande men det går över till imorgon.
Skulle ju försökt att cykla då, men kanske inte är så smart... Får se.
 
Vad har jag mer gjort idag?
Jo Jens pratade om bullarna han fick av mig när han skulle till jobbet en morgon (eller om det var kväll...) när vi precis träfftas. Han gillade dom så, så nu idag bakade jag dom igen. Vaniljkanelbullar som han kallar dom. Utan kanel dock. Hehe
 
Sen lagade jag sznitsel med koktpotatis och kantrellsås (fusksås). 
Efter det myste vi i soffan till en film vi börka se på igår; Pappilon, en gammal klassiker från 72 med Dustin Hofman och Steve Mc Queen i huvudrollerna. Den var riktigt bra.
Sen såg vi på en svensk film som var riktigt dålig. Dåliga skådespelare och så var det dålig handling.. Jag saknar dig hette den.
 
Jens han har gjort klart motorn idag så han skulle bara skruva ihop den och se om den funkade som den skulle imorgon.
 
Hej hopp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: