TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Det här med träning...

Kategori: Allmänt

Jag har länge gått och oroat mig över min träning och framför allt vikt nu då jag skulle bli opererad.Tänkte att jag kommer stiga i vikt fort då jag inte kommer kunna köra någon direkt cardio. Och det ända jag tänker på då är förståss löpning...
MEN det är inte omöjligt och jag är fortfarande taggad till tusen fast jag ligger som ett kolli i soffan för tillfället.
Jag är ju en träningsnarkoman fast med lite fel inställning på kost ;-) Därför ser jag ju inte ut som jag vill göra. Lite fläsk här och var. Men det får jag stå ut med om jag ska fortsätta äta som jag gör... Bra jg tränar så.Men nu har jag gett mig fasiken på att alla fall under denna period, att jag ska, jag ska, jag SKA försöka äta hälsosammare. Hoppas över dom där pizzorna, kakorna, godiset mm mm. För jag kommer bara bli depprimerad om jag stiger i vikt och inte får på mig kläderna igen.Dessutom sa läkaren att jag kunde cykla. Fast jag fick vänta en månad tills jag inte skulle ha min sko mera. Det är ett tag till. Men jag fick lov at styrketräna och sådant så länge jag inte belastade framfoten.Så jag har tänkt att så fort jag är smärtfri i min fot. Alla fall nåt sånär smärtfri, så ska jag börja på att lyfta lite på gymmet. Alla fall träna överkroppen så länge samt se om det finns lösningar att träna benen. Är ju bara att söka på nätet.Sen är jag ju sådan att jag vill göra "roliga" övningar, där man verkligen känner trättheten i musklerna.
"Programmet" jag följt nu efter sommaren på gymmet har funkat super! Vill gärna köra på det igen när jag är bra.
Men än så länge får jag ligga här i soffan och vänta på att jag ska bli smärtfri.Ska försöka att hålla mig från att inte beställa allt för mycket på nätet också....... Pengarna lär ju inte rulla in ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: