TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Folkrace i Steningeboda - Cup

Kategori: Allmänt

Igår var det dags för näst sista cuptävlingen i södras folkrace.
Den arragerades av Osby MK och den höll på min klubbs, Grimslöv, bana utanför Älmhult - Steningeboda.
 
Vi skulle dit och se hur det gick för våra vänner Jessica, Erik, Siv och Erik och Elisabeth. Ja det är ju fler givetvis, men det är ju dom jag pratar mest med.
Jag är sugen på och se hur jag hävdar mig i damfältet snart. Debutantracet vill jag helst glömma och det kan alla andra med glömma för jag vet lite bättre nu vad jag ska göra och inte göra när jag ska trycka på den där gaspedalen! Dessutom har Jens letat fram lite mindre motorer till mig och mindre trasiga karosser så man lättare håller sig på banan.
 
Det är så kul att se Jessica köra. Och hon påstår sig köra dåligt!!?! Inte i mina ögon. Det är hon och HP som i mina ögon kör bra här nere. Det tycker Jens med. Ja det finns ju fler lite "äldre" damer med som ibland går ut bland seniorerna, men dessa kör väl oftast. Hon är alltid med där framme. Jag vill köra så :) Vill med bli bra.
Kärvs träning och träning och många race innanför dressen. Och än har jag inte kört mitt första riktiga race så det kanske inte ens är nåt för mig. Vad vet jag. Kanske inte kommer från startplattan då jag kommer vara nervös som en liten rädd kanin.
Finns säkert saker som hon med vet hon kan fila på, men hon kan alla fall ratta en bil. Det kan ju inte jag kanppt ;-)
Jag har bestämt mig att jag inte ska vara en fegis. Sen om det skulle råka leda till svart så är det ju inte så bra. Skaffa sig ovänner.. vill jag ju inte.
 
Sen har vi Siv. 45 år och har precis börjat köra FR. Anmäler sig och bara kör. SKiter i om hon blir sist. Det är bara skoj! Modig tyvcker jag.
Elisabeth började med på äldre dar. Men hon tycker inte jag ska börja med folkrace. Det är ett jävla skit skojjar hon om. 
 
Neee får se hur allt blir. Det är alla fll kul och kolla på och vara "staktkusk" är alltid lätt.
 
Men det är kul att ha lite förbilder och några man kan sträva efter och längta efter att bli lika bra som nån gång i framtiden, OM jag ska köra FR!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: