TINAFINIS

...det ordnar sig alltid...

Jäkla doktor

Kategori: Allmänt

Var på vårdcentralen i Osby.
Började med att få medicin till mina utslag som jag har i ansiktet.
Han kunde inget om det..  Men han skrev ut några tabletter efter att ha läst lite innantill.... Jag hade en salva innan men den fungerade inte och han sa att nej den är för svag.
Så nu ska jag käka piller under 6-8 veckor... Och sedan fortsätta med det men nedtrappat ett tag efter det.
 
Sen så var det mitt andra problem. Fick inte många minuter till det... Men jag skulle få göra mitt blodprov precis som jag ville. Jag berättade även om det som händer efter jag käkat, att jag blir tjock och harklig och att det hållt på ett tag. Men då sa han du får ditt blodprov nu och visar det inget och dina problem kvarstår så får du gärna ringa oss igen. Jag försökte förklara at jag tänkte att det kanske hade samband. Men han sa det var ticks.
Eller ja, det kunde vara en annan sak med. Men vi fick kolla vad blodproverna visade.....
Suck.
Sen fick jag vänta en hel evighet innan dom kom och tog blodproverna. Sen kunde dom inte skriva ut remissen till provet så då ´fick jag vänta ännu längre.
 
Men när jag väl var klar så åkte vi till Kristianstad och hämtade Jens tele, eller han fick en ny samt en annan sak.
Körde och åt på Donken, jag åt sallad, och sen blev det en snabbis på Biltema.
Sen var det snabbt hem, kolla på farmen och sen åka hit till jobbet!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: